Wachtwoord vergeten

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Adminimize

  • Wat kost het gebruik van Adminimize?

    De kosten kunnen opgesplitst worden in:

    • Implementatiekosten
      Deze zijn éénmalig max € 450,- voor het inrichten, configureren en instrueren van uw Adminimize omgeving.
    • Kosten per boekingsregel
      Deze worden per kalendermaand geteld en in rekening gebracht.
      Hierbij wordt een staffel gehanteerd. Hoe meer boekingsregels, hoe voordeliger de prijs per boekingsregel.
  • Waar vind ik mijn maandfactuur van Adminimize?

    De factuur die u van Adminimize ontvangt, kunt  u altijd op de volgende manier opvragen:

    1. het menu “Bedrijfsgegevens”.
    2. Tab "Ontvangen facturen
    3. U kunt de gegevens openen of downloaden door op de download-icoon achter het bedrag te klikken.

    Adminimize facturen verwerken

    Tip: Natuurlijk kunt u onze facturen ook "Snel en correct" in uw boekhouding importeren. Klik op "Hoe activeer ik een leverancier" om te zien hoe een nieuwe leverancier zoals Adminimize kunt aanvragen of activeren. 

     

Algemeen

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Ben je jouw wachtwoord vergeten?
    Geen probleem. Klik op de link "wachtwoord vergeten" op de website om een nieuwe wachtwoord aan te vragen.
    Binnen enkele minuten ontvang je een nieuw wachtwoord.

     

     

     

  • Ik heb maar weinig boekingen, kan ik toch met Adminimize werken?

    Is er een verplicht minimaal aantal af te nemen boekingsregels of moet ik meerdere modulen afnemen?

    Adminimize stelt geen enkele eis op het gebied van minimaal af te nemen aantal boekingsregels of te gebruiken modulen.
    U kunt beginnen met enkele boekingen van bijvoorbeeld inkoopfacturen. Al snel zult u ontdekken hoeveel werk u daarmee bespaart en kunt u ook de dagafschriften van de bank door Adminimize laten inboeken. Heeft u een of meerdere winkels, dan kunt u ook de kassa-dagstaten inboeken.

  • Adminimize EDIFACT specificatie NL
  • Welke boekhoudsystemen worden ondersteund?

    Op dit moment worden de volgende boekhoudsystemen door Adminimize ondersteund:

    • Accountview
    • AFAS
    • Exact (Online / Globe)
    • King    
    • Microsoft Dynamics NAV/AX
    • iMuis
    • SAP (d.m.v. ZFIN gene)
    • Reeleezee
    • Twinfield
    • Unit4agresso

    Mocht uw boekhoudsysteem (nog) niet in bovenstaande lijst staan, meldt dit dan aan Adminimize.
    Bij voldoende belangstelling breiden we graag uit!

Bank algemeen

  • Waarom dagafschriften via Adminimize inboeken?

    De meeste boekhoudprogramma's ondersteunen de mogelijkheid om dagafschriften te importeren en verwerken.
    Dit werkt over het algemeen goed als er referenties, debiteuren/crediteuren en/of bedragen bekend zijn en vermeld worden in de bankmutatie.
    Ontbreken deze referenties of zijn deze niet eenduidig, dan leidt dit tot veel vraagposten en uitzoek/corrigeer werk in de administratie. 

    Door de "flex-tekst" functionaliteit biedt Adminimize de unieke mogelijkheid om de bankmutatie te "lezen", te "begrijpen" en op basis daarvan in één keer de juiste boeking(en) te maken.
    Denk hierbij bijvoorbeeld aan PIN betalingen voor een bepaald filiaal of creditcard betalingen waarvan u de (kaart)kosten separaat wilt inboeken.

  • Van welke banken kan Adminimize dagafschriften verwerken?

    Dagafschriften van de volgende banken kunnen standaard door Adminimize worden verwerkt:

    • ABN-AMRO
    • BNG
    • KBC
    • ING
    • RABOBANK

    Ontbreekt uw bank? 
    Adminimize is modulair opgebouwd en op de internationale Bank-standaarden gebaseerd.
    Hierdoor is vrijwel elke (internationale) bank eenvoudig en snel toe te voegen.
    Meld uw bank aan bij Adminimize

Bank dagafschriften gebruiken

Facturen algemeen

  • Hoe activeer ik een leverancier?

    Via het menu “Leveranciers” kan elke gebruiker zelf leveranciers inschakelen of aanvragen. 

    Bij de meeste leveranciers (bijvoorbeeld bank/kassa) kunnen de gegevens meteen gebruikt worden. 
    Deze zijn te herkennen aan de knop 'Inschakelen'.


     

  • Van welke leveranciers kan Adminimize inkoopfacturen inboeken?

    In principe kan Adminimize van elke leverancier de inkoopfacturen verwerken als deze digitaal worden aangeleverd.

    Er is een standaard koppeling aanwezig van de volgende leveranciers:

    • Bestseller
    • Jack & Jones
    • Gulf
    • Name-it
    • ONLY
    • Timeflex
    • Shell
    • Van de Mheen
    • Vero Moda
    • Vila

    Indien de leverancier ontbreekt waarvan u nu veel handmatig inboekwerk heeft, meld deze dan aan en wij voegen deze graag toe!

Facturen gebruiken

  • Facturen verwerken

    Hoe verwerk ik een factuur van een leverancier in Adminimize?

    Klik in het menu op Inkoopfacturen

    Daarna kunt u de volgende selectie maken:

    • Het nummer van een factuur in die u wilt verwerken
    • U kunt ook alle facturen binnen een bepaalde periode selecteren
    • Voor een bepaalde leverancier
    • Of facturen die wel of niet verwerkt zijn
    • Natuurlijk is een combinatie van selectie criteria ook mogelijk

    Verder kunt u aangeven of u

    • Een actie wilt u voeren voor alle facturen.
    • U op elke regel apart de facturen kiezen

    De volgende acties zijn mogelijk:

    • Verwerken (=aanmaken van de boekingen d.m.v. de conversieregels) of
    • verwijderen.

    Nadat u de gewenste actie hebt geselecteerd zal de actie uitgevoerd worden en ontvangt u een boodschap of de actie gelukt is.

  • Download Shell Card online (video)

    Met Shell card online kunt u facturen printen en downloaden. Voor het verwerken in Adminimize is het belangrijk dat u alle gegevens download, anders kan Adminimize ze niet verwerken. In onderstaande instructie film ziet u welke eenvoudige stappen u moet zetten om probleemloos de facturen te downloaden en te converteren in Adminimize,
    Klik Downloaden facturen uit Shell Card (video)  

Facturen inrichten

  • Conversieregels zelf onderhouden (Video)

    Conversieregels vormen het hart van Adminimize. Hiermee geeft u hoe de factuurregels, bankafschrift regels, kassa mutatie en betalingsspecificaties geconverteerd moeten worden naar boekingen. Onderhoud van conversieregels is in principe eenvoudig en kunt u uitstekend zelf doen.

    Het is hierbij belangrijk dat u het verschil weet tussen generieke regels voor een leverancier (die in principe altijd geldt voor deze leverancier) en specifiek regels (die geldt voor de combinatie leverancier en kentekenen of afleveradres). De waarden (bijvoorbeeld grootboekrekeningnummer) van de generiek regel is van toepassing, tenzij deze door een specifiek regel wordt aangepast.

    Klik hier om te zien hoe je conversieregels kunt onderhouden 

     

  • Shell Card Online conversie instellingen (pdf)
  • Categorie toevoegen (Video)

    Met behulp van categorieën kunnen kosten op een ander grootboekrekening geboekt worden. Deze kosten moeten dan wel altijd herkenbaar zijn aan een vaste categorie, subcategorie en / of omschrijving.

    In het voorbeeld in onderstaande video wordt een categorie toegevoegd voor boekingen van een inkoopfacturen Shell met de categorie leeg, subcategorie leeg en omschrijving “Eurovignet”. Deze kosten moeten in dit voorbeeld op grootboekrekening 4405 geboekt worden, terwijl brandstof op grootboekrekening 4402 wordt geboekt. 

    Klik hier om te zien hoe je een nieuwe categorie kunt toevoegen en gebruiken 

     

  • BTW verschil automatisch boeken?

    Hoe kan ik het verschil veroorzaakt door BTW toch automatisch laten boeken?

    Met een zeker regelmatig ontvangen Adminimize klanten facturen waarbij het totaal bedrag inclusief BTW niet gelijk is aan de som van de individuele boekingen met BTW. Adminimize kan dit verschil (binnen een door u ingestelde marge) automatisch boeken. Lees hier hoe u dat zelf kunt instellen.

CMS door Motivo Disclaimer 2018 ©  Alle rechten voorbehouden